woensdag 11 januari 2012

evaluatieverslag


Interfaculteit zit er voor ons weer bijna op. Dit verslag geeft een inzicht over hoe ik het project heb ervaren en hoe ik erin heb gestaan als student en docent. Als ik even terugblik op vorig jaar herinner ik me dat alles heel onduidelijk was gezien de planning van het project. Ik ben heel blij dat dit, dit jaar veel beter verlopen is. Alles stond netjes op de leeromgeving en het was aan jezelf de reader en de opdrachten te printen of niet. Voor ik het project inging heb ik de hele reader geprint zodat ik alles bij de hand had en snel alles terug kon zoeken. Dit vond ik voor mezelf fijner. De planningen klopte mooi met datum en de opdrachten staan heel duidelijk in de reader beschreven. Het speelt natuurlijk ook een grote rol dat je vorig jaar ook al een project interfaculteit gehad hebt, zodat je weet wat je te wachten staat, maar toch was de opdracht voor mij concreet en helder en wist je exact per week wat je moest doen.
Als ik naar de werksfeer kijk hebben we natuurlijk veel samengewerkt met het groepje van de cultuurroute. Ik had echt een heel leuk groepje waardoor de werksfeer uitstekend was. We hebben samen veel gelachen maar hebben ook serieus aan het project gewerkt. (wat natuurlijk ook de bedoeling is). We hebben veel wisselende opdrachten gedaan. We hebben voor we op locatie gingen werken nog enkele voorbeelden gezien van kunstenaars die interdisciplinair werken. Dit was een mooi begin om op ideeën te komen. Vervolgens zijn we op locatie aan de slag gegaan. De eerste ideeën kwamen en kwamen maar binnen rollen. Soms zelfs misschien teveel waardoor we het overzicht kwijt waren. Het boekje dat we voor het project gekregen hadden vond ik persoonlijk minder bruikbaar. Ik moest telkens tegen mezelf zeggen oké Vivian vergeet niet nog in je boekje te schrijven. Als ik er nu achteraf op terugkijk had ik het beter aan moeten pakken en het misschien effectiever kunnen gebruiken als ik dit als een ideeënboekje beschouwde en telkens als iets in me opkwam dit genoteerd had in plaats van achter de feite aanlopen met het boekje. Dit is voor mezelf een punt geweest waar ik misschien meer uit had kunnen halen en waar ik te weinig aandacht aan besteed heb. De effectiviteit van het boekje ontbrak bij mij. De begeleidingsmomenten vond ik voldoende. Hier hebben we ook duidelijke afspraken over gemaakt zodat er geen misverstanden ontstonden. Het was voor ons duidelijk dat we op de dinsdag en donderdag begeleiding hadden. Iets wat ik aan het onderdeel cultuurroute ook heel prettig vond was dat we héél veel presentaties ook zelf hebben kunnen zien. In vergelijking met vorig jaar was dit veel beter georganiseerd. Dit maakt het juist interessant om te kijken wat andere groepen gedaan hadden en om hier weer op te reflecteren. Ook de 4 – havo school kwam langs. Ik vond het leuk om voor dit soort publiek te presenteren en de reacties en gedachten van deze leerlingen te horen. Ik merkte bij mezelf en ook bij mijn groepje dat de concentratie een beetje wegzakte op het moment dat we de generale repetitie gehad hadden. We kregen heel veel positief commentaar waardoor we die vrijdag, die ervoor stond om nog aanpassingen te verrichten, niet heel nuttig meer gebruikt is. Door de positieve reacties was het moeilijk voor ons om ons nog op de punten te richten we beter konden maken op dat moment. Al met al was het aanbod heel gevarieerd zoals ik al beschreven heb hebben we met dit project heel veel soorten kunst gemaakt en zijn we op heel verschillende manieren bezig geweest met ons vak. Daarbij heb ik niet eens alles benoemd, dat zegt waarschijnlijk al genoeg.  Als ik ten slotte nog kijk naar mijn ontwikkeling en vaardigheden die ik ontwikkelt heb, kan ik met name zeggen dat ik veel breder ben gaan denken en dit jaar veel meer te zien heb gekregen van andere disciplines vergeleken met het vorige jaar. In het begin zag ik enigszins tegen het project op maar nu achteraf ben ik heel blij met het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten